Επείγουσα ενημέρωση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο σχολείο μας!

Κατηγορία: Ανακοινώσεις - Ενημερώσεις Δημοσιεύθηκε : Παρασκευή, 20 Μαρτίου 2020

Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες, αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης,

 

Εύχομαι και ελπίζω να είστε όλοι και όλες καλά στην υγεία σας και να διατηρείτε την ψυχική δύναμη και το κουράγιο για να ανταπεξέλθουμε μαζί στις δύσκολες καταστάσεις που βιώνουμε εδώ και αρκετές ημέρες και καθώς φαίνεται θα βιώνουμε γι μερικές εβδομάδες ακόμη. Μαζί και συνεργαζόμενοι μπορούμε να αμβλύνουμε τη δυσκολία, να μετριάσουμε την αποξένωση, να δημιουργήσουμε ένα νέο πεδίο δράσης, αυτό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το οποίο θα μας βοηθήσει, είμαι σίγουρος, να ξεπεράσουμε το σκόπελο της επιδημίας του κορωνοϊού ευκολότερα και πιο δημιουργικά!

Τις προηγούμενες ημέρες με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας καταβάλαμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να οργανώσουμε ένα στοιχειώδες πλαίσιο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Συγκεντρώσαμε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις σας, τις καταγράψαμε και τις ενεργοποιήσαμε και στη συνέχεια προσπαθήσαμε από την πλευρά μας και προσπαθούμε και αυτή τη στιγμή να οργανώσουμε το πλαίσιο δημιουργίας ψηφιακών τάξεων και ψηφιακών μαθημάτων για όλα τα παιδιά μας ώστε να κρατήσουμε την επαφή μας μεταξύ μας και την επικοινωνία μας, να καλύψουμε έστω ένα μικρό μέρος της διδακτικής ύλης που απέμενε να διαχειριστούμε έως το τέλος της σχολικής χρονιάς και να αποκαταστήσουμε σε ένα βαθμό την κανονικότητα που χάσαμε και είμαι σίγουρος ότι μας στενοχωρεί αυτή τη στιγμή τούτη η απώλεια. Για να το πετύχουμε αυτό απαιτούνται νέα βήματα από όλους μας, τα οποία σας παρακαλώ να υλοποιήσουμε από κοινού τις επόμενες ημέρες, με προσοχή και συνέπεια στην τήρηση των απαιτήσεων που τίθενται και με διάθεση κατανόησης και επίδειξης καλής διάθεσης και συνεργασίας, καθώς ό,τι επιχειρήσουμε προσεχώς είναι πρωτόφαντο για όλους μας, ίσως λιγότερο για τους εκπαιδευτικούς μας, σίγουρα περισσότερο για τους περισσότερους από εσάς και σίγουρα τελείως πρωτόγνωρο για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας! Ως εκ τούτου βοηθήστε με να ακολουθήσουμε από σήμερα ένα χρονοδιάγραμμα συγκεκριμένων "βημάτων" το οποίο σας περιγράφω στη συνέχεια:

 

α) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ

Σας στέλνω το σύνδεσμο ( https://register.sch.gr/students/ ) με τον οποίο κάθε μαθητής/τριά μας θα μπει στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για να εγγραφεί σε αυτό δημιουργώντας τον "μαθητικό λογαριασμό" του. Ο λογαριασμός αυτός είναι απαραίτητος για να μπορέσει ο/η μαθητής/τρια να ενταχθεί στη συνέχεια στην ψηφιακή τάξη που έχει δημιουργήσει ο δάσκαλός του και οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων και υποστήριξης του σχολείου μας. Πατήστε με αριστερό κλίκ στο σύνδεσμο και μεταβείτε στη σχετική σελίδα στην οποία χρειάζεται να συμπληρώσετε τα στοιχεία που σας ζητούνται (με κεφαλαία γράμματα). Τα στοιχεία αυτά περιλαμβάνουν όνομα, επίθετο, ημερομηνία γέννησης, τάξη, τμήμα κ.τ.λ.. Το σχολείο μας θα το εντοπίσετε γράφοντας στο πλαίσιο "ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ" και από την αναδυόμενη λίστα θα κλικάρετε το δικό μας. Τον Αριθμό Μητρώου που θα σας ζητηθεί θα τον πάρετε από το δάσκαλο ή τη δασκάλα σας, ο/η οποίος/α έχει οδηγία από εμένα να επικοινωνήσει σήμερα Σάββατο 21/3 μαζί σας για να σας τον χορηγήσει (έως το απόγευμα θα έχει επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή με ηλ. μήνυμα μαζί σας, περιμένετε μερικές ώρες, εάν δεν το πράξει για κάποιο λόγο επικοινωνήστε εσείς μαζί του/της, μην συμπληρώσετε τα ζητούμενα στο σύνδεσμο εάν δεν επιβεβαιώσετε τον Α.Μ. σας!). Ως Email θα δηλώσετε (προσοχή!!) το e-mail που δηλώσατε σε εμένα (αυτό δηλαδή στο οποίο σας στέλνω το παρόν μήνυμα) και ως κινητό τηλέφωνο ένα από τα τηλέφωνά σας (του ενός κηδεμόνα). Πριν πατήσετε το κουμπί της υποβολής (και αφού διαβάσετε τους όρους χρήσης) πρέπει να ορίσετε έναν κωδικό πρόσβασης, όποιον θέλετε εσείς (προσοχή: να μην είναι ιδιαίτερα πολύπλοκος και οπωσδήποτε σημειώστε τον κάπου για να μην τον χάσετε ή τον ξεχάσετε!). Με αυτό τον κωδικό πρόσβασης θα μπαίνετε τις επόμενες εβδομάδες στην ψηφιακή τάξη του/της δασκάλου/ας σας! Το όνομα χρήστη σας (username) σας θα δημιουργηθεί αυτόματα και θα μπορώ κι εγώ να το δω ως διαχειριστής του συστήματος. Με αυτό το όνομα χρήστη (username) θα σας εγγράψει στη συνέχεια ο/ δάσκαλος/α σας στην τάξη σας αφού του τον χορηγήσω εγώ. Αυτή η διαδικασία της δημιουργίας του μαθητικού λογαριασμού σας ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ ΕΩΣ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΤΗΣ ΤΡΙΤΗΣ 24/3/20!!! Την Τετάρτη 25/3 και την Πέμπτη θα είστε σε αναμονή προκειμένου να λάβετε ένα e-mail από το/τη δάσκαλο/α σας με το οποίο θα σας γνωστοποιεί το σύνδεσμο της ψηφιακής του/της τάξης στον οποίο θα σας έχει ήδη εγγεγραμμένους και με τον οποίο (απλό αριστερό κλίκ) θα μπορείτε να μπείτε στην τάξη σας και να αρχίσετε να παρακολουθείτε τα μαθήματά σας και φυσικά να επικοινωνείτε με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας και με τους συμμαθητές σας. Αναλυτικές οδηγίες θα βρείτε στη σελίδα της δημιουργίας του μαθητικού λογαριασμού που θα μπείτε.

 

β) ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ

 

Ορισμένοι (οι περισσότεροι) συνάδελφοί μου έχουν δημιουργήσει/δημιουργούν ψηφιακές τάξεις e-class, ορισμένοι ψηφιακές τάξεις e-me. Διαφέρουν μεταξύ τους αρκετά, και οι δύο ωστόσο έχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες αξιοποίησης. Και οι δύο ανήκουν στην κατηγορία της ασύχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Για τη χρήση τους απαιτείται μόνον μία σύνδεση στο διαδίκτυο και ένας υπολογιστής (σταθερός, λαπ τοπ, τάμπλετ, το κινητό δεν είναι κατάλληλο λόγω μικρής οθόνης). Το περιβάλλον χρήσης τους δεν είναι δύσκολο και σταδιακά είμαι σίγουρος ότι όλοι/ες, μαθητές και εκπαιδευτικοί, θα εξοικειωθούν με τη χρήση τους! Θα χρειαστεί λίγος χρόνος γι' αυτό και ίσως κάποια βοήθεια για τους μικρότερους μαθητές από τους γονείς τους (αν και οι μικρότεροι συνήθως μας εκπλήσσουν εμάς τους μεγαλύτερους με την ευκολία με την οποία χειρίζονται τις νέες τεχνολογίες. Μέσα από αυτές μαθητές και εκπαιδευτικοί μπορούν να κουβεντιάζουν με γραπτά μηνύματα, να αναρτούν εργασίες τους, να ανταλάσσουν αρχεία κάθε είδους, να βλέπουν βίντεο, να διαβάζουν κείμενα, να λύνουν ασκήσεις, να απαντούν σε ερωτηματολόγια, να δημιουργούν γλωσσάρια, να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, να βαθμολογούν και να αξιολογούν τις επιδόσεις τους, να φτιάξουν "τοίχο" (padlet) και ιστοσελίδες και πολλά άλλα τα οποία θα τα ανακαλύψουν στην πορεία. Σε κάθε τάξη οι μαθητές θα βρείτε (στην e-class, διαφορετικός τρόπος εργασίας στην e-me) 2 - 4 μαθήματα των δασκάλων σας (αργότερα ενδέχεται να αυξηθούν) και από ένα μάθημα των ειδικοτήτων μας και των εκπαιδευτικών υποστήριξής μας (Αγγλικά, Γαλλικά, Μουσική κ.τ.λ.). Θα είστε εγγεγραμμένοι στο καθένα από αυτά και θα δουλεύετε και θα επικοινωνείτε διακριτά στο καθένα από αυτά μεταξύ σας και με τους εκπαιδευτικούς σας. Τις λεπτομέρειες θα τις ανακαλύψετε στην πράξη όταν ενταχθείτε στις τάξεις σας! Επικουρικά προς τις ψηφιακές τάξεις θα χρησιμοποιηθούν προσωπικές ιστοσελίδες των εκπαιδευτικών μας, τα τηλέφωνά μας, τα e-mails μας και κάθε δυνατός άλλος τρόπος επικοινωνίας για να πετύχουμε τις επιδιώξεις μας!

 

γ) ΣΤΟΧΕΥΣΕΙΣ, ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ & ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 - Ο προγραμματισμός μας (το ΥΠΑΙΘ έχει θέσει ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα ενεργειών) προβλέπει την επόμενη Πέμπτη και Παρασκευή και το Σαββατοκύριακο να ολοκληρωθεί η είσοδος όλων των μαθητών μας στις τάξεις τους και η πρώτη επικοινωνία τους και η διερεύνηση του περιβάλλοντος αυτών και από τη Δευτέρα να αρχίσουμε σταδιακά να δουλεύουμε μέσα σε αυτές! Προσοχή, όμως, θέλω να ξεκαθαρίσω ορισμένα πράγματα ... α) για εμένα προσωπικά (και για τους συναδέλφους μου αλλά και για το ΥΠΑΙΘ) το ζητούμενο δεν είναι να τηρήσουμε αυστηρά ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα με συγκεκριμένες προδιαγραφές και στοχεύσεις, το ζητούμενο για εμένα είναι να κρατήσουμε μια επικοινωνία με εσάς, φίλες και φίλοι μαθητές μας και μαθήτριές μας οι οποίοι/ες ήδη, ξέρω, περνάτε αρκετά δύσκολα και ίσως θα δυσκολευτείτε ακόμη περισσότερο τις επόμενες εβδομάδες και μαζί με εσάς και με τους γονείς σας, προσεχώς πιστεύω θα επιζητούμε να έχουμε μια στοιχειώδη επικοινωνία μεταξύ μας η οποία θα μας θυμίζει την πρότερη καθημερινότητά μας και θα μας παρηγορεί μέσα στο όλο ζοφερό περιβάλλον γύρω μας. Το ζητούμενο για εμένα και για τους συναδέλφους μου είναι να στηρίξουμε ψυχολογικά τους μαθητές μας και να στηριχθούμε από αυτούς και σε μικρότερο βαθμό να δώσουμε ή να πάρουμε γνώσεις! Η μέρα, πιστεύω, δεν περνά εύκολα όταν είσαι κλεισμένος στο σπίτι και συντονισμένος συνεχώς στην τηλεόραση ή στο FB, η εργασία είναι κατά τη γνώμη μου η καλύτερη διέξοδος! β) είμαι σίγουρος ότι θα υπάρξουν τεχνικά προβλήματα στην πορεία από τον τεράστιο αριθμό μαθητών και εκπαιδευτικών (πάνω από ένα εκατομμύριο) που θα χρειαστεί να επικοινωνούν τις ίδιες περίπου ώρες και με τις τεχνικές υποδομές του ΥΠΑΙΘ και τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα να δοκιμάζουν τις αντοχές τους. Έχουμε διαβεβαιώσεις ότι αυτά θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να ξεπεραστούν. Θα πρέπει να δείξουμε ανεκτικότητα και υπομονή και κυρίως επιμονή, να μην απογοητευθούμε, είναι σίγουρο ότι σταδιακά αυτά θα εκλείψουν. γ) Δεν πρέπει να απογοητευθούμε, επίσης, εάν η συμμετοχή είναι μικρότερη από την αναμενόμενη και εάν επίσης η άγνοια περί του νέου αυτού πεδίου δράσης που λέγεται "τηλεκπαίδευση" μας δημιουργήσει ποικίλα προβλήματα και καθυστερήσεις, καθώς κάποιοι από εμάς έχουμε αυξημένες γνώσεις και εμπειρίες, κάποιοι άλλοι παντελή άγνοια! Θα τα ξεπεράσουμε τα προβλήματα! Όλοι μας θα μάθουμε μέσα από αυτή τη διαδικασία, αν όχι τίποτε άλλο, θα μάθουμε το τι σημαίνει "εξ αποστάσεως εκπαίδευση". Κι αυτό θα είναι ένα τεράστιο κέρδος για όλους μας και για το μέλλον μας, καθώς αυτού το είδους η εκπαίδευση και η επικοινωνία θα κυριαρχήσει μελλοντικά! Είμαστε εδώ για να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες και να εργαστούμε χωρίς ωράρια γι' αυτό. δ) την επόμενη Κυριακή το αργότερο θα σας στείλω ένα ενδεικτικό ωρολόγιο πρόγραμμα πρωινής εργασίας (διάρκειας δύο εβδομάδων έως τις διακοπές του Πάσχα και με επανάληψή του μετά από αυτές, εάν συνεχιστεί το κλείσιμο των σχολείων) το οποίο θα εκπονήσω και για την υλοποίηση του οποίου θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια. Φυσικά αυτό το πρόγραμμα δεν θα είναι πλήρους ωραρίου (άλλωστε υπάρχει η σύσταση για μείωση των ωρών εργασίας και προσαρμογές στα δεδομένα που θα έχουμε και θα προκύπτουν στην πράξη και υπάρχει, δυστυχώς, και το ενδεχόμενο ασθενειών και αδειών) αλλά θα επιδιώκει μία 3ωρη έως και 4ωρη πρωινή εργασία/παρουσία όλων μας εντός των ψηφιακών τάξεων και συμπληρωματική εργασία μαθητών και εκπαιδευτικών τα απογεύματα για την προετοιμασία της επόμενης ημέρας. Όταν παρουσιάζονται προβλήματα στην πορεία αυτό το πρόγραμμα θα προσαρμόζεται και με ευθύνη των ίδιων των διδασκόντων και σε συνεννόηση μαζί σας και φυσικά με τη δική μου καθοδήγηση.

 

δ) ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τα κανάλια της επικοινωνίας μας παραμένουν τα γνωστά: η ιστοσελίδα μας, τα e-mails, τα sms, τα τηλέφωνά μας και τώρα προστίθενται και οι ίδιες οι ψηφιακές τάξεις. Η Ομάδα Υποστήριξης της Τηλεκπαίδευσης του σχολείου μας αποτελείται από εμένα τον ίδιο και από τον καθ. Πληροφορικής του σχολείου μας κ. Κάτσαρη Δημήτριο. Πρέπει να βλέπουμε όλοι μας καθημερινά τα γραμματοκιβώτιά μας για τυχόν μηνύματά μας και να προσπαθούμε να τηρούμε τα ωράρια και τα χρονοδιαγράμματα που θα τίθενται (αν και η τηλεκπαίδευση που θα επιχειρήσουμε θα είναι ασύγχρονη, ωστόσο η τήρηση των προδιαγραφών έχει την σημασία και την αξία της). Είμαι σίγουρος ότι θα παραχθεί σημαντικό έργο, καινοτόμο και πρωτοποριακό, με λίγη καλή διάθεση, με μεράκι, με φαντασία και με στοιχειώδη ατομική ευθύνη εκατέρωθεν!

Σας χαιρετώ προς το παρόν. Σας παρακαλώ τηρείστε με ακρίβεια και υπευθυνότητα τα όσα διαδικαστικά σας ζητώ! Εάν θέλετε ξαναδιαβάστε από την αρχή τα όσα γράφω. Θα επικοινωνήσουμε εκ νέου σύντομα. Όποιος επιθυμεί να επικοινωνεί μαζί μου μπορεί να χρησιμοποιεί κυρίως το e-mail του σχολείου μας, εάν θέλετε διαπροσωπική επικοινωνία μας στο σχολείο μας, μόνον έπειτα από τηλεφωνικό ραντεβού μας από την προηγούμενη ημέρα.

Σας ευχαριστώ για την κατανόησή σας!

 

Ο Δ/ντής του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης

Χαράλαμπος Τσορτανίδης

Εμφανίσεις: 355