3 Δεκεμβρίου 2018: Γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2430/96, η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί ως Διεθνής Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, μια ημέρα η οποία είναι αφιερωμένη στους συνανθρώπους μας με αναπηρία και η οποία πρέπει να υπενθυμίζει τόσο στην κοινωνία όσο και στους δημόσιους φορείς ότι τα άτομα με αναπηρίες δικαιούνται ίσες ευκαιρίες στη ζωή, στην εκπαίδευση, στην εργασία, στην καθημερινότητα.
Με εφαλτήριο και έναρξη την ημέρα αυτή ορίσαμε στο σχολείο μας εβδομάδα δράσεων προκειμένου να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας, αλλά και την τοπική κοινωνία γενικότερα σε θέματα αναπηρίας.
Έχοντας ως σύνθημα: «Η Ειδική Αγωγή δεν είναι μια μέρα, είναι Κάθε Μέρα», οι μαθητές του σχολείου μας, με την καθοδήγηση της δασκάλας του Τμήματος Ένταξης κ. Ευαγγελία Γαζάνη καταφέρανε μέσα από δομημένες δραστηριότητες να βιώσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά. Να κατανοήσουν, να προβληματιστούν και να σκεφτούν τρόπους υποστήριξής τους.
Μέσα από την ανάγνωση σχετικών παραμυθιών, όπως «ο Έλμερ ένας διαφορετικός ελέφαντας», «η Αργυρώ γελάει» από το βιβλίο της γλώσσας στη Γ΄ τάξη, τις κατασκευές και την παρακολούθηση κατάλληλων βίντεο για τις ανάλογες τάξεις, οι μαθητές ήταν σε θέση να συζητήσουν για θέματα όπως τη Νοηματική Γλώσσα των κωφών, τη μέθοδο γραφής και ανάγνωσης Braille (Μπράιγ), για τα ειδικά ραβδιά των τυφλών και για τους σκύλους-οδηγούς τους.
Στη συνέχεια ακολούθησαν δραστηριότητες ενσυναίσθησης και τα βιωματικά παιχνίδια όπως να κλείσουν τα μάτια τους με μάσκες και προσπάθησαν να αναγνωρίσουν και να περιγράψουν αντικείμενα. Έπειτα να χωριστούνε σε ζευγάρια (τυφλός-οδηγός) και προσπαθήσουν να κάνουν μια συνηθισμένη για αυτούς διαδρομή στο χώρο του σχολείου. Επίσης, να παρασκευάσουμε και να γευτούμε «τα τρουφάκια της διαφορετικότητας».
Τέλος, με την συνεργασία του γυμναστή μας κ. Γιώργου Λάλα, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου, γνωρίσανε τα Παραολυμπιακά αθλήματα και βρήκαν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα Ολυμπιακά αθλήματα.
Τέλος, σκεφτήκαμε και συμφωνήσαμε ότι, αν δεν μπορώ να κάνω κάτι για να αλλάξω την αναπηρία, τότε θα ήταν πιο εύκολο και δίκαιο να σεβαστώ και να δράσω, κάνοντας τα εξής: να ρωτήσω κάποιο άτομο με αναπηρία πως μπορώ να τον βοηθήσω, να μην καταστρέφω να ηχητικά κυτία στους σηματοδότες, να μην σπρώχνω για να περάσω πιο γρήγορα ή να προλάβω σειρά στην ουρά, να μην παρκάρω σε πεζοδρόμιο ή πάνω στη ράμπα, να μην κάθομαι ακίνητος και να κοιτάω με απορία κάποιον που προσπαθεί με δυσκολία να ανέβει ή να κατέβει από ένα πεζοδρόμιο ή από το λεωφορείο.
Τα άτομα με κινητική αναπηρία, οι τυφλοί και γενικά οι αμβλύωπες, οι κωφοί, όσοι έχουν δυσκολία στην αντίληψη, την επικοινωνία και την προσαρμογή στο σχολείο ή στην κοινωνία, είναι άτομα που διαπρέπουν στην επιστήμη, στις τέχνες, στον αθλητισμό και σε άλλους τομείς παρά τις δυσκολίες που συναντούν.
Εμφανίσεις: 246