Εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας - Σχέδια Δράσης - Αξιολογικές Εκθέσεις

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ 3ο Δ. Σ. ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ - ΣΧ. ΕΤΟΣ 2023-24

Κατηγορία: Εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας - Σχέδια Δράσης - Αξιολογικές Εκθέσεις
Δημοσιεύθηκε : Πέμπτη, 26 Οκτωβρίου 2023

Το Σχέδιο Δράσης μας για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κατά το σχολικό έτος 2023-24 εγκρίθηκε από τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου μας κατά την 7η συνεδρίασή του στις 26/09/2023 και αναρτάται στην ιστοσελίδα μας για την ενημέρωση όλων των οικογενειών των μαθητών/τριών μας αλλά και του ευρύτερου κοινού.

Η σύνταξη του σχεδίου βασίστηκε στα 24 επιμέρους προγράμματα που συνέταξαν οι διδάσκοντες το συγκεκριμένο μάθημα/πρόγραμμα στις τάξεις του σχολείου μας και στα 170 περίπου εργαστήρια που προγραμμάτισαν και θα υλοποιηθούν κατά την σχολική χρονιά 2023-24.

 Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο ή/και στη φωτογραφία για να διαβάσετε το Σχέδιο. 

https://dhttps://drive.google.com/file/d/1q8PuOpqVjYXHVfvVkG80wNjTyvt-WqGr/view?usp=sharingrive.google.com/file/d/1q8PuOpqVjYXHVfvVkG80wNjTyvt-WqGr/view?usp=sharing

Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου του 3ου Δημ. Σχολείου Προσοτσάνης κατά το σχ. έτος 2022-23

Ανάρτηση της συνοπτικής μορφής της "Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης του έργου του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης για το σχολικό έτος 2022-23". 

 

Η 9/σέλιδη έκθεση που ακολουθεί είναι η περιληπτική μορφή της πλήρους έκθεσης αξιολόγησης (18 σελίδων) η οποία αναρτήθηκε στις 16/6/23 στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ και βρίσκεται στη διάθεση των προϊστάμενων του σχολείου μας αρχών, του ΙΕΠ και του ΥΠΑΙΘ (η συνοπτική μορφή της στη διάθεση και των γονέων των μαθητών/τριών μας καθώς και οποιουδήποτε πολίτη επιθυμεί να ενημερωθεί σχετικά, εδώ, στον ιστότοπό μας), αποτιμά, δε, τον τρόπο που λειτούργησε το σχολείο μας κατά το προηγούμενο σχολικό έτος 2022-23. 

Την έκθεση εισηγήθηκε στο Σύλλογο Διδασκόντων ο Διευθυντής του σχολείου έπειτα από εκτενείς συνεργασίες καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους με όλα τα μέλη του και ιδιαίτερα με τις Συντονίστριες των τριών Σχεδίων Δράσης που εφαρμόστηκαν  στα πλαίσια της διαδικασίας και κατόπιν σχετικών διαβουλεύσεων και προσαρμογών εγκρίθηκε από αυτόν κατά την 18η/14-6-2023 συνεδρίασή του. 

 

Για να δείτε το περιεχόμενο της έκθεσης πατήστε με αριστερό κλικ στο σύνδεσμο που ακολουθεί: 

 

https://drive.google.com/file/d/1tDNSpaA-0HJrocNo2foTGZFTqAXZ2-p0/view?usp=sharing

Συλλογικός Προγραμματισμός του Εκπαιδευτικού Έργου του 3ου Δ.Σ. Προσοτσάνης για το σχ. έτος 2022-23

 

Ανάρτηση της συνοπτικής μορφής του "Συλλογικού Προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης για το σχολικό έτος 2022-23". 

Η 2/σέλιδη αυτή έκθεση είναι η περιληπτική μορφή της πλήρους έκθεσης αξιολόγησης (2 σελίδων) η οποία αναρτήθηκε στις 12/10/22 στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ και βρίσκεται στη διάθεση των προϊστάμενων του σχολείου μας αρχών, του ΙΕΠ και του ΥΠΑΙΘ (η συνοπτική μορφή της στην ιστοσελίδα μας στη διάθεση και των γονέων των μαθητών/τριών μας καθώς και οποιουδήποτε πολίτη επιθυμεί να ενημερωθεί σχετικά), περιλαμβάνει, δε, τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου μας σε 3 άξονες δράσεων για το σχολικό έτος 2022-23. Η έκθεση θα συμπληρωθεί σταδιακά και πριν από το τέλος του Δεκεμβρίου του 2022 (αλλά και μετέπειτα έως και λίγο πριν από τη λήξη του σχολικού έτους) με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και λεπτομερή στοιχεία από τις Συντονίστριες των 3 Ομάδων Δράσης εκπαιδευτικούς.  

 

Δείτε τον προγραμματισμό με αριστερό κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο ...

 

https://drive.google.com/file/d/1ENU0uJbWVyae9P6m-s_oYsClmoRLY5O8/view?usp=sharing

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ 3ο Δ. Σ. ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ - ΣΧ. ΕΤΟΣ 2022-23

Κατηγορία: Εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας - Σχέδια Δράσης - Αξιολογικές Εκθέσεις
Δημοσιεύθηκε : Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2022

Το Σχέδιο Δράσης μας για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κατά το σχολικό έτος 2022-23 εγκρίθηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου μας κατά την 5η συνεδρίασή του στις 29/9/2023 και αναρτάται στην ιστοσελίδα μας για την ενημέρωση όλων των οικογενειών των μαθητών/τριών μας αλλά και του ευρύτερου κοινού.

Η σύνταξη του σχεδίου βασίστηκε στα 28 επιμέρους προγράμματα που συνέταξαν οι διδάσκοντες το συγκεκριμένο μάθημα/πρόγραμμα στις τάξεις του σχολείου μας και στα 200 περίπου εργαστήρια που προγραμμάτισαν και θα υλοποιηθούν κατά την σχολική χρονιά 2022-23.

 

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο ή/και στη φωτογραφία για να διαβάσετε το Σχέδιο και να το "κατεβάσετε" εάν το επιθυμείτε. 

 

https://drive.google.com/file/d/12cetElOgdRlmzvnfyx5pFNbHEND2Hf1i/view?usp=sharing

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης 2022-23

Κατηγορία: Εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας - Σχέδια Δράσης - Αξιολογικές Εκθέσεις
Δημοσιεύθηκε : Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2022

Μπορείτε να διαβάσετε τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2022-23 με αριστερό κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο:

 

https://drive.google.com/file/d/1CZy_P9mn9GPQPhpU7-RvPn2fJl3qcJgT/view?usp=sharing

Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου του 3ου Δημ. Σχολείου Προσοτσάνης κατά το σχ. έτος 2021-22

Κατηγορία: Εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας - Σχέδια Δράσης - Αξιολογικές Εκθέσεις
Δημοσιεύθηκε : Παρασκευή, 02 Σεπτεμβρίου 2022

 

Ανάρτηση της συνοπτικής μορφής της "Έκθεσης Εξωτερικής Αξιολόγησης του έργου του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης για το σχολικό έτος 2021-22". 

 

Η 3/σέλιδη έκθεση που ακολουθεί είναι η περιληπτική μορφή της πλήρους έκθεσης αξιολόγησης (5 σελίδων) η οποία συντάχθηκε από τον αρμόδιο για το σχολείο μας Σχολικό Συντονιστή κ. Κ. Βλαστάρη και αναρτήθηκε στις 2/9/22 στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ και βρίσκεται στη διάθεση των προϊστάμενων του σχολείου μας αρχών, του ΙΕΠ, του ΥΠΑΙΘ καθώς και όλων των επισκεπτών του ιστοτόπού μας, αποτιμά, δε, τον τρόπο που λειτούργησε το σχολείο μας κατά το προηγούμενο σχολικό έτος 2021-22. Η αποτίμηση αυτή του Σχολικού Συντονιστή βασίστηκε στον σχετικό προγραμματισμό που υπέβαλε ο Σύλλογος Διδασκόντων κατά την έναρξη του σχολικού έτους, στον σχετικό απολογισμό που επίσης υποβάλαμε με τη λήξη του σχολικού έτους και, βέβαια, στην ιδία αντίληψη που σχημάτισε ο Σχολικός Συντονιστής από τις συνεχείς συνεργασίες μας για όλα τα ζητήματα που άπτονταν της συνολικής λειτουργίας του σχολείου μας κατά τη διάρκεια ολόκληρου του σχολικού έτους 2021-22. 

Για να δείτε το περιεχόμενο της έκθεσης πατήστε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

 

https://drive.google.com/file/d/1ftBezhgTkGwy7mw18J_J6eb4lUbLoR39/view?usp=sharing

Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου του 3ου Δημ. Σχολείου Προσοτσάνης κατά το σχ. έτος 2022-231

 

 

https://drive.google.com/file/d/1NaL1bMgdlelg63a89XJ7pS_CG1y8zcty/view?usp=sharing

Συλλογικός Προγραμματισμός του Εκπαιδευτικού Έργου του 3ου Δ.Σ. Προσοτσάνης για το σχ. έτος 2021-22

Κατηγορία: Εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας - Σχέδια Δράσης - Αξιολογικές Εκθέσεις
Δημοσιεύθηκε : Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021

Ανάρτηση της συνοπτικής μορφής του "Συλλογικού Προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης για το σχολικό έτος 2021-22". 

Η 2/σέλιδη αυτή έκθεση είναι η περιληπτική μορφή της πλήρους έκθεσης αξιολόγησης (2 σελίδων) η οποία αναρτήθηκε στις 25/10/21 στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ και βρίσκεται στη διάθεση των προϊστάμενων του σχολείου μας αρχών, του ΙΕΠ και του ΥΠΑΙΘ (η συνοπτική μορφή της στη διάθεση και των γονέων των μαθητών/τριών μας καθώς και οποιουδήποτε πολίτη επιθυμεί να ενημερωθεί σχετικά), περιλαμβάνει, δε, τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου μας σε 3 άξονες δράσεων για το τρέχον σχολικό έτος 2021-22. 

Η έκθεση συντάχθηκε την 19η/10/21 από τον υποφαινόμενο στα πλαίσια των καθηκόντων του περί υπαλλακτικού τρόπου διαχείρισης του ζητήματος, καθώς η σχετική με τη διευθέτηση του ζητήματος συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας της 7ης-10-21 δεν κατέστη δυνατό να πραγματοποιηθεί ελλείψει απαρτίας, λόγω της συμμετοχής μέρους των εκπαιδευτικών μας στην απεργία/αποχή που κήρυξαν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.

 

Δείτε τον προγραμματισμό με αριστερό κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο ...

 

https://drive.google.com/file/d/1ywcZQ62iFXMMnqU1jga2aUj2FHNI8ZCl/view?usp=sharing

 

Ο Δ/ντής του 3ου Δ.Σ. Προσοτσάνης

Τσορτανίδης Χαράλαμπος

Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του έργου του 3ου Δημ. Σχολείου Προσοτσάνης κατά το σχ. έτος 2020-21

Κατηγορία: Εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας - Σχέδια Δράσης - Αξιολογικές Εκθέσεις
Δημοσιεύθηκε : Σάββατο, 02 Οκτωβρίου 2021

Ανάρτηση της συνοπτικής μορφής της "Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης του έργου του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης για το σχολικό έτος 2020-21". 

 

Η 5/σέλιδη έκθεση είναι η περιληπτική μορφή της πλήρους έκθεσης αξιολόγησης (13 σελίδων) η οποία αναρτήθηκε στις 30/9/21 στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ και βρίσκεται στη διάθεση των προϊστάμενων του σχολείου μας αρχών, του ΙΕΠ και του ΥΠΑΙΘ (η συνοπτική μορφή της στη διάθεση και των γονέων των μαθητών/τριών μας καθώς και οποιουδήποτε πολίτη επιθυμεί να ενημερωθεί σχετικά), αποτιμά, δε, τον τρόπο που λειτούργησε το σχολείο μας κατά το προηγούμενο σχολικό έτος 2020-21. 

Η έκθεση συντάχθηκε την 30η/9/21 από τον Διευθυντή του σχολείου μας στα πλαίσια των καθηκόντων του περί υπαλλακτικού τρόπου διαχείρισης του ζητήματος καθώς η σχετική με τη διευθέτηση του ζητήματος συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας της 29ης-9-21 δεν κατέστη δυνατό να πραγματοποιηθεί ελλείψει απαρτίας, λόγω της συμμετοχής μέρους των εκπαιδευτικών μας στην απεργία/αποχή που κήρυξαν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες. 

Για να δείτε το περιεχόμενο της έκθεσης πατήστε στον σύνδεσμο που ακολουθεί: 

 

https://drive.google.com/file/d/1C7BxAmmRoontRKMmtiGw5MkexjPucLeF/view?usp=sharing

 

"ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ 3ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2021-22

Κατηγορία: Εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας - Σχέδια Δράσης - Αξιολογικές Εκθέσεις
Δημοσιεύθηκε : Παρασκευή, 01 Οκτωβρίου 2021

Το Σχέδιο Δράσης μας για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κατά το σχολικό έτος 2021-22 στο σχολείο μας είναι, πλέον, πραγμτικότητα!

Το σχέδιο εγκρίθηκε από το Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου μας κατά την 4η συνεδρίασή του στις 23/9/2021 και αναρτάται στην ιστοσελίδα μας για την ενημέρωση όλων των οικογενειών των μαθητών/τριών μας αλλά και του ευρύτερου κοινού.

Η σύνταξη του σχεδίου βασίστηκε στα 28 επιμέρους προγράμματα που συνέταξαν οι διδάσκοντες το συγκεκριμένο μάθημα/πρόγραμμα στις τάξεις του σχολείου μας και στα 200 περίπου εργαστήρια που προγραμμάτισαν και θα υλοποιηθούν κατά την εφετινή σχολική χρονιά.

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο ή/και στη φωτογραφία για να διαβάσετε το Σχέδιο και να το "κατεβάσετε" εάν το επιθυμείτε. 

 

https://drive.google.com/file/d/17ColICmq2o4UoqbjOq6mxGrvqQt38xIw/view?usp=sharing

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης - Σχ. Έτος 2020-21

Ο νέος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου μας για το σχολικό έτος 2020-21 (αριστερό κλικ στον τίτλο) ....

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

3ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ

 

Ο Κανονισμός ρυθμίζει και αποτυπώνει όλα τα ζητήματα τα σχετικά με το πλαίσιο της καθημερινής λειτουργίας του Σχολείου μας, έχει διαμορφωθεί, συνταχθεί και εγκριθεί ομόφωνα από το Σύλλογο Διδασκόντων μας με τη συμμετοχή και του Δ.Σ. του Σ.Γ.Κ. και έχει εγκριθεί και από τη Διευθύντρια Π/Ε Δράμας και τον Σ.Ε.Ε. της εκπαιδευτικής περιφέρειάς μας. 

 

 

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ 3ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ

Κατηγορία: Εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας - Σχέδια Δράσης - Αξιολογικές Εκθέσεις
Δημοσιεύθηκε : Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2019

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ 

3ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ

 (Δεκέμβριος 2019)

  

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

     Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης συντάχθηκε σύμφωνα με την με αριθ. πρωτ.: Φ14/22511/Δ1/9-2-2018 (ΦΕΚ Β΄688/28-02-2018) Υ.Α. Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Ίδρυση Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων».

    Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες της Σχολικής Μονάδας, απαντά στις τρέχουσες ανάγκες των χρηστών και μπορεί να ανανεωθεί μερικώς ή στο σύνολό του, κάθε φορά που οι συνθήκες το επιβάλλουν, όπως αυτές θα εκτιμώνται και θα αναλύονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον/την υπεύθυνο/η της Σχολικής Βιβλιοθήκης. 

    Ο Κανονισμός αναρτάται σε εμφανές σημείο της Σχολικής Βιβλιοθήκης, στην ιστοσελίδα του σχολείου και αντίγραφό του διατηρείται στο αρχείο της Σχολικής Μονάδας. Οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι γονείς τους ενημερώνονται για τη λειτουργία της Βιβλιοθήκης στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς. 

    Η παρούσα έκδοσή του εγκρίθηκε με την με αριθ. 10/16-12-2019 Πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων του 3ου Δημ. Σχολείου Προσοτσάνης. 

 

Α. ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

     Στόχοι της Σχολικής Βιβλιοθήκης είναι:

α) Η παροχή σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της σχολικής μονάδας ενός χώρου που επιτρέπει τη φυσική και διανοητική πρόσβαση στην πληροφόρηση και στον κόσμο των ιδεών, ενός χώρου γνωριμίας και εξοικείωσης με το βιβλίο. 

β) Η υιοθέτηση των αρχών διακήρυξης της UNESCO/IFLA για τις Σχολικές Βιβλιοθήκες, με έμφαση σε αυτές που αναφέρονται στην ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση των χρηστών στα μέσα, τις πηγές και τις υπηρεσίες μάθησης που προσφέρονται. 

γ) Η καλλιέργεια μίας μακρόχρονης σχέσης των μαθητών/τριών με τον κόσμο του έντυπου λόγου και της εικόνας, μέσα από την απόλαυση του διαβάσματος. 

δ) Η υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου με την προσφορά στους εκπαιδευτικούς πηγών πληροφόρησης και κατάλληλων μέσων για το σχεδιασμό νέων μεθοδολογιών στις διαδικασίες μάθησης.

ε) η προσφορά ενός επιπλέον τρόπου προώθησης της αλλαγής του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος του σχολείου και της αναμόρφωσης των προγραμμάτων σπουδών μέσω της αξιοποίησης της σχολικής βιβλιοθήκης

 

Β. ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΣΚΟΠΟΥ

     Για να πετύχει τα παραπάνω, η Σχολική Βιβλιοθήκη, μέσα του/της υπεύθυνου/ης, αλλά και του Συλλόγου Διδασκόντων, επιδιώκει:

 

α) Να αγκαλιάσει η Σχολική Βιβλιοθήκη όσο το δυνατόν περισσότερες πλευρές του εκπαιδευτικού έργου.

β) Να ενημερώσει τους χρήστες και να εμπλουτίσει τη συλλογής της Βιβλιοθήκης. 

γ) Να εξοικειώσει τους  μαθητές/τριες με τη λειτουργία μιας σύγχρονης βιβλιοθήκης.

δ) Να συμβάλλει στη δικτύωση της Σχολικής Βιβλιοθήκης με άλλες και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών.

 

Γ. ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

     Ως χρήστες ορίζονται τα μέλη της σχολικής κοινότητας και συγκεκριμένα οι μαθητές/τριες και το διδακτικό και βοηθητικό προσωπικό, προς όφελος των οποίων λειτουργεί η Σχολική Βιβλιοθήκη. Τα μέλη έχουν δικαίωμα χρήσης του χώρου και του υλικού της βιβλιοθήκης. Από τα μέλη της σχολικής κοινότητας οι μαθητές/τριες καλύπτουν, κατά προτεραιότητα, έναντι των άλλων χρηστών, τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανάγκες τους. 

    Για κάθε μέλος της βιβλιοθήκης εκδίδεται από τον/την υπεύθυνο/η κάρτα δανεισμού, μέσω της οποίας ο χρήστης έχει το δικαίωμα να δανείζεται το υλικό. Ο κάτοχος της κάρτας μέλους οφείλει να την έχει μαζί του κάθε φορά που θέλει να δανειστεί κάποιο βιβλίο από τη βιβλιοθήκη.

 

Δ. ΠΑΡΟΧΕΣ & ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

 Ο χώρος της Σχολικής Βιβλιοθήκης παρέχει τις εξής δυνατότητες στους χρήστες:

 

α) Αναζήτηση βιβλίων, περιοδικών, επιτραπέζιων παιχνιδιών για ανάγνωση, μελέτη, δανεισμό, παιχνίδι. 

β) Παρακολούθηση ταινιών ή εκπαιδευτικών βίντεο. 

γ) Χρήση του χώρου για διενέργεια δράσεων (εκπόνηση εργασίας στα πλαίσια της μαθησιακής διαδικασίας, παιγνιώδεις δραστηριότητες μάθησης, δημιουργία εικαστικών έργων, παρουσίαση βιβλίων ή θεατρικών έργων, οργάνωση εκθέσεων, φιλοξενία συγγραφέων/εικονογράφων κλπ, σχεδιασμό θεματικού περιοδικού, σχολικής εφημερίδας, κόμικς κ.ά.).

δ) Πρόσβαση σε υπολογιστές και στο διαδίκτυο, για διενέργεια έρευνας, μελέτης, αναζήτησης πληροφοριών και συνεργασίας με άλλα σχολεία στα πλαίσια εκπαιδευτικών προγραμμάτων του σχολείου.  

ε) Φωτοτύπηση ελεγχόμενου αριθμού σελίδων σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, από υλικό που ενδιαφέρει τα μέλη. Δεν επιτρέπεται η αναπαραγωγή ολόκληρων έργων.

 

Ε. ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

 α) Με απόφαση και σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζεται ένας/μια Υπεύθυνος/η της Σχολικής Βιβλιοθήκης. Η ευθύνη λειτουργίας της δύναται να ανατίθεται σε εκπαιδευτικό οποιασδήποτε ειδικότητας. Στον εκπαιδευτικό που φέρει την ευθύνη λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης δεν προβλέπεται χορήγηση επιδόματος.

β) Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων, στο οποίο αναφέρεται ο/η εκπαιδευτικός που ορίζεται ως Υπεύθυνος/η της Σχολικής Βιβλιοθήκης, καθώς και οι ώρες λειτουργίας της, κοινοποιείται στον/ην οικείο/α Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Επίσης, επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα και αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών, καθώς και στο χώρο λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης.

γ) Οι ώρες λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης (3 ώρες ανά εβδομάδα) θεωρούνται ως διδακτικές ώρες για τον/την εκπαιδευτικό που ορίζεται, με σχετική Πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, ως Υπεύθυνος/η λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης. 

 

ΣΤ. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ

 α) Οι Σχολικές Βιβλιοθήκες που συναποτελούν το Σύστημα Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, συνεργάζονται μεταξύ τους, καθώς και με τις Βιβλιοθήκες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο την πρόσβαση σε ευρείς και ποικίλους επιστημονικούς πόρους, που εξυπηρετούν τις εκπαιδευτικές και μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών, καθώς και των άλλων χρηστών. 

β) Όλες οι Σχολικές Βιβλιοθήκες συνδέονται στο διαδίκτυο μέσω των αρμόδιων υπηρεσιών του ΥΠΠΕΘ. 

γ) Οι Σχολικές Βιβλιοθήκες διασυνδέονται με τη Βιβλιοθήκη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ώστε να υπάρχει δυνατότητα συνεργασίας (π.χ. διαδανεισμοί, ψηφιακό υλικό, ψηφιοποίηση παλαιών σχολικών εγχειριδίων που θα μπορούσαν να ενταχθούν στην Ψηφιακή Βιβλιοθήκη του Ι.Ε.Π., καθώς και άλλων συνεργειών και κοινών δραστηριοτήτων).

 δ) Οι Σχολικές Βιβλιοθήκες επιδιώκουν συνεργασίες με Ακαδημαϊκές, Δημόσιες και Δημοτικές Βιβλιοθήκες, προκειμένου να αποκτήσουν ηλεκτρονική πρόσβαση στους ψηφιακούς πόρους που εκείνες διαθέτουν. Για ενδεχόμενες συμφωνίες/συνεργασίες με άλλες Βιβλιοθήκες δεν προβλέπονται δαπάνες συνδρομής σε επιστημονικές βάσεις δεδομένων.

 

Ζ. ΟΡΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

 - Η Βιβλιοθήκη λειτουργεί με την παρουσία του/της υπευθύνου/ης, που έχει οριστεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων, σε συγκεκριμένες μέρες και ώρες (εντός του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου), οι οποίες αναρτώνται σε εμφανή σημεία του σχολείου. 

- Αντίγραφο του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας αναρτάται σε εμφανές σημείο της Βιβλιοθήκης.

- Η Βιβλιοθήκη παραμένει ανοιχτή για τρεις (3) ώρες την εβδομάδα. Η επιλογή των ωρών λειτουργίας της Βιβλιοθήκης γίνεται έπειτα από τεκμηριωμένη εισήγηση του Υπεύθυνου/ης Σχολικής Βιβλιοθήκης και μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, δίνοντας προτεραιότητα, σε κάθε περίπτωση, στην ακώλυτη εφαρμογή του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος.

- Το ωράριο λειτουργίας παραμένει σταθερό καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους και τροποποιείται, αν κριθεί αναγκαίο, από το Σύλλογο Διδασκόντων, λαμβάνοντας πρωτίστως υπόψη τις ανάγκες του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος του σχολείου, για την ανεμπόδιστη εφαρμογή του. 

- Κάθε εκπαιδευτικός, με τους μαθητές/τριες του τμήματός του, μπορεί να έχει πρόσβαση στο χώρο της σχολικής βιβλιοθήκης και εκτός των τακτικών ωρών λειτουργίας της, μετά από συνεννόηση με τον/την υπεύθυνο/η της βιβλιοθήκης. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι απαραίτητος ο προγραμματισμός εκ των προτέρων, με συμπλήρωση σχετικού πλάνου, ώστε να μην υπάρχει σύμπτωση χρήσεων.

- Οι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν μόνοι τους το υλικό που τους ενδιαφέρει στα ράφια. Ο δανεισμός, η παραγωγή φωτοαντιγράφων  και η χρήση τεκμηρίων που χαρακτηρίζονται ως σπάνια  καθώς και η πρόσβαση σε υπολογιστές πραγματοποιούνται μόνο με την παρουσία και την επίβλεψη   του/της υπεύθυνου/ης της Σχολικής Βιβλιοθήκης.

- Οι χρήστες αφήνουν τις τσάντες τους σε ειδικό χώρο ή στην είσοδο της βιβλιοθήκης. 

- Μέσα στους χώρους της Βιβλιοθήκης, τηρείται ησυχία και δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητών και ροφημάτων, εκτός νερού. Απαραίτητος επίσης είναι και ο σεβασμός στο υλικό της Βιβλιοθήκης (Η/Υ, φωτοτυπικά, έπιπλα, βιβλία κ.τ.λ.). 

- Το υλικό της συλλογής διατίθεται στα μέλη για διάβασμα και για δανεισμό. Οι χρήστες δεν ξαναβάζουν στα ράφια τα βιβλία, αλλά τα αφήνουν σε χώρο που υποδεικνύεται από τον υπεύθυνο της βιβλιοθήκης.

- Η βιβλιοθήκη είναι δανειστική για όλο το υλικό της, εκτός από τα σπάνια βιβλία, το υλικό των σχολικών προγραμμάτων, τα CD, τις εγκυκλοπαίδειες, τα λεξικά και τα περιοδικά, που δίνονται μόνο για εσωτερικό δανεισμό. 

- Όλα τα μέλη μπορούν να δανειστούν μέχρι δύο βιβλία συγχρόνως για 14 ημέρες. Τα βιβλία που έχουν αυξημένη ζήτηση, είναι δυνατόν να δανείζονται για μικρότερο χρονικό διάστημα από το προαναφερόμενο των 14 ημερών. 

- Όλα τα μέλη έχουν το δικαίωμα ανανέωσης του δανεισμένου υλικού, μια μόνο φορά για επιπλέον επτά (7) ημέρες, με την προϋπόθεση ότι δεν έχει ζητηθεί από άλλο χρήστη. Για την ανανέωση ο χρήστης υποχρεούται να φέρει το υλικό στην βιβλιοθήκη και να ζητάει την ανανέωση προσωπικά. 

- Υπάρχει ειδική Λίστα Αναμονής Εντύπου (που μπορούν τα μέλη να ζητήσουν από τον Υπεύθυνο της βιβλιοθήκης), και θα συμπληρώνεται από όλους όσοι επιθυμούν βιβλία που προσωρινά λείπουν επειδή τα έχει δανειστεί άλλο μέλος.

- Οι χρήστες είναι υπεύθυνοι για τα βιβλία που χρησιμοποιούν. Υπογραμμίσεις ή σημειώσεις στα βιβλία δεν επιτρέπονται. Το μέλος που χάνει ή επιστρέφει υλικό κατεστραμμένο, υποχρεούται να το αντικαταστήσει.

- Όλοι οι χρήστες που είναι χρεωμένοι με ληξιπρόθεσμα βιβλία δεν έχουν το δικαίωμα άλλου δανεισμού.

- Ο καθένας δανείζεται για τον εαυτό του (δεν επιτρέπεται να το δώσει σε άλλους) και επιστρέφει το βιβλίο ο ίδιος, εκτός και αν οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν και έχει συμφωνηθεί εξαρχής με τον/την υπεύθυνο/η άλλος τρόπος συναλλαγής. 

- Δεν επιτρέπεται η εξαγωγή βιβλίου ή άλλου υλικού, αν δεν έχει περάσει από τη διαδικασία δανεισμού από τον/την  υπεύθυνο/η της Βιβλιοθήκης.

 

Η. ΚΑΝΟΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 •Πριν μπούμε στη βιβλιοθήκη, τελειώνουμε οτιδήποτε φαγώσιμο. Δεν επιτρέπεται να τρώμε μέσα στον χώρο της βιβλιοθήκης.

•Η είσοδός μας μέσα στη βιβλιοθήκη γίνεται με ήρεμο τρόπο. Όση ώρα βρισκόμαστε μέσα στον χώρο, κάνουμε ησυχία. Κρατάμε το βιβλίο που θα επιστρέψουμε και βρίσκουμε γρήγορα το νέο βιβλίο που θα δανειστούμε από τα ράφια.

•Η πρόσβαση στη συλλογή της βιβλιοθήκης είναι ελεύθερη. Μπορούμε ν’ αναζητήσουμε το υλικό που μας ενδιαφέρει στα ράφια της βιβλιοθήκης.

•Αν ψάχνουμε ένα συγκεκριμένο τίτλο και δεν τον βρίσκουμε, ζητάμε τη βοήθεια της υπεύθυνης εκπαιδευτικού.

•Περιμένουμε υπομονετικά να σημειώσει ο/η υπεύθυνος/η το βιβλίο που επιστρέψαμε και το νέο που δανειστήκαμε.

•Ο δανεισμός γίνεται με σειρά προτεραιότητας και ο καθένας δανείζεται μόνο για τον εαυτό του. Μπορούμε να δανειστούμε μέχρι δύο (2) βιβλία κάθε φορά και οφείλουμε να τα επιστρέψουμε εντός 15 ημερών.

•Είμαστε υπεύθυνοι για τα βιβλία που χρησιμοποιούμε ή που έχουμε δανειστεί. Υπογραμμίσεις ή σημειώσεις στα βιβλία αυτά δεν επιτρέπονται. Είμαστε υπεύθυνοι για τα βιβλία που δναειστήκαμε, να μην τα ξεχάσουμε σε λάθος μέρος και τελικά τα χάσουμε.

•Δεν ανατοποθετούμε μόνοι μας τα βιβλία στα ράφια, αλλά τα αφήνουμε με τάξη στην άκρη του τραπεζιού ή σε χώρο που υποδεικνύεται από την υπεύθυνη της βιβλιοθήκης.

•Τα επιτραπέζια παιχνίδια που χρησιμοποιούμε, προσέχουμε να μην τα καταστρέφουμε και στο τέλος τα βάζουμε πάλι όμορφα στα κουτιά τους προσέχοντας να μη χαθεί κάποιο από τα περιεχόμενά τους.

•Αν δεν παραδώσαμε το βιβλίο με τη λήξη της προθεσμίας, δεν έχουμε δικαίωμα άλλου δανεισμού. Το υλικό πρέπει να παραδίδεται αυτοπροσώπως στην υπεύθυνη εκπαιδευτικό.

•Πρέπει οπωσδήποτε να έχουμε επιστρέψει (ή σε περίπτωση απώλειας να έχουμε αντικαταστήσει) το υλικό που δανειστήκαμε μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς.

•Οφείλουμε να σεβόμαστε όλους τους παραπάνω όρους, διαφορετικά χάνουμε την ιδιότητά μας ως μέλη της σχολικής βιβλιοθήκης.

•ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ: Στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές/τριες που θα έχουν διαβάσει ένα σημαντικό αριθμό βιβλίων, θα επιβραβεύονται με «έπαινο ανάγνωσης» από τον Διευθυντή και τους δασκάλους του σχολείου.

 

Θ. ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ (ΙΣΧΥΕΙ ΕΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ)

     Από 1-1-2020 και στο εξής, κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή, από τις 10:45 έως τις 11:30 το πρωί.

 

 

 

Εσωτερικός Κανονισμός του 3ου Δημ. Σχολείου Προσοτσάνης

Κατηγορία: Εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας - Σχέδια Δράσης - Αξιολογικές Εκθέσεις
Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 04 Νοεμβρίου 2018

 

3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ

  

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Κανόνες ορθής λειτουργίας της σχολικής μονάδας

Σχέσεις Εκπαιδευτικών και Γονέων & Κηδεμόνων του Σχολείου

 

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης αποφάσισε τη γραπτή διαμόρφωση κανόνων λειτουργίας της σχολικής μονάδας, οι οποίοι θα συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της. Ο παρών εσωτερικός κανονισμός είναι αποτέλεσμα συνεργασίας όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας και των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών μας μέσω των απαντήσεων που δόθηκαν στα ερωτηματολόγια που τους διανεμήθηκαν.

Προσοτσάνη, Σχολικό έτος, 2014-2015

 

  1. Ώρα προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών/τριών:  Το κουδούνι για την έναρξη των μαθημάτων χτυπάει στις 8:15. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου μέχρι τις 8:10.          
    Πρωινό πρόγραμμα: Η ώρα αποχώρησης όλων των τάξεων ορίζεται στις 13:15.          
    Ολοήμερο πρόγραμμα: Οι ώρες αποχώρησης των μαθητών, σύμφωνα με τη δήλωσή των γονέων τους, είναι στις 15:00 και 16:00.      
    Για οποιαδήποτε διαφοροποίηση των ωρών προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών/τριών, θα προηγείται ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων τους.
  2. Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων για τη σχολική επίδοση των παιδιών: Όλοι οι εκπαιδευτικοί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς διανέμουν μαζί με το ωρολόγιο πρόγραμμα τις ώρες συνεργασίας και ενημέρωσης των γονέων και κηδεμόνων του πρωινού και ολοήμερου προγράμματος του σχολείου.
    Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης θα πρέπει να ενημερώνονται για την επίδοση και τη συμπεριφορά των παιδιών τους στο σχολείο τουλάχιστον, 1 φορά το μήνα και αν αυτό δεν είναι εφικτό 1 φορά το τρίμηνο.
  3. Ενημέρωση σε περίπτωση απουσίας: Σε περίπτωση απουσίας του/της μαθητή/τριας για σοβαρό λόγο, οι γονείς και κηδεμόνες θα πρέπει να ενημερώνουν έγκαιρα τον εκπαιδευτικό της τάξης ή τον Διευθυντή του σχολείου. Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να ενημερώνονται οι ίδιοι (είτε από το σχολείο είτε από συμμαθητές τους) τόσο για τα μαθήματα όσο και για τις δράσεις του σχολείου που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της απουσίας τους. Η σωστή προετοιμασία των μαθητών/τριών για τα μαθήματα συμβάλλει θετικά στη μαθησιακή τους απόδοση.
  4. Ειδικές περιπτώσεις: Οι γονείς και κηδεμόνες των παιδιών καλούνται να ενημερώνουν το σχολείο για τυχόν ασθένειες, αλλεργίες, αδυναμίες ή/και ταλέντα των παιδιών τους, για την άμεση, καλύτερη και πιο επιτυχημένη αντιμετώπιση αυτών.
  5. Κατάλληλος εξοπλισμός μαθητή: Οι γονείς και κηδεμόνες  θα πρέπει να ελέγχουν καθημερινά τη σχολική τσάντα του παιδιού τους, ώστε αυτό να κουβαλά μόνο τα βιβλία που αντιστοιχούν στο πρόγραμμα της ημέρας, καθώς και τον φάκελο που περιέχει ενημερωτικές σημειώσεις ή/και ανακοινώσεις που στέλνει ο δάσκαλος της τάξης.
  6. Κατάλληλος ρουχισμός/απαραίτητα έγγραφα: Οι γονείς και κηδεμόνες θα πρέπει να φροντίζουν να στέλνουν τα παιδιά στο σχολείο με κατάλληλα ρούχα, σύμφωνα με την εποχή και το μάθημα (π.χ. Γυμναστική), και να προσκομίζουν έγκαιρα έγγραφα όπως το Ατομικό Δελτίο Υγείας, σημειώματα εκδρομών και υπογεγραμμένα διαγωνίσματα.
  1. Υγιεινή/υγιεινή διατροφή: Θα πρέπει να γίνεται καθημερινά έλεγχος για την υγιεινή των παιδιών (π.χ. καθαρά ρούχα) και να δίνεται στα παιδιά σπιτικό και υγιεινό φαγητό για το δεκατιανό. Για όσα παιδιά μένουν στο ολοήμερο, οι γονείς και οι κηδεμόνες θα πρέπει να φροντίζουν για ένα  σπιτικό και υγιεινό γεύμα.
  2. Συμμετοχή σε δράσεις: Οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Προσοτσάνης καλούνται να συμμετέχουν ενεργά στις εκδηλώσεις / συγκεντρώσεις του σχολείου, να στηρίζουν και να συνεργάζονται με το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων, καθώς η συνεργασία σχολείου και  οικογένειας θα βοηθήσει στην καλύτερη εκπαίδευση και προστασία των παιδιών.

 

 

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

ΤΟΥ 3ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ