Για την πραγματοποίηση της πρώτης συνάντησης γνωριμίας και επικοινωνίας εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων και άλλα σημαντικά θέματα
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ & ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Για την πραγματοποίηση της πρώτης συνάντησης γνωριμίας και επικοινωνίας εκπαιδευτικών και γονέων/κηδεμόνων και άλλα σημαντικά θέματα
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών μας,
•Συνάντηση γνωριμίας και επικοινωνίας
Σας ενημερώνω ότι την προσεχή Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2019, στις 18:00 (και μέχρι το, αργότερο, στις 19:30), στις αίθουσες του σχολείου μας θα βρίσκονται όλοι οι δάσκαλοι και οι δασκάλες των τάξεών μας από Α΄ έως και ΣΤ΄ για να σας συναντήσουν κατά τάξη, να γνωρισθείτε αμφότεροι και να συζητήσετε, διεξοδικά, θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου μας και τα ιδιαίτερα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία της κάθε τάξης ξεχωριστά. Πρόκειται για την πρώτη – για το σχολικό έτος 2019-20) συνάντηση γονέων με τους εκπαιδευτικούς των παιδιών μας και σας παρακαλώ να μην λείψετε από αυτήν, καθώς θα σας δοθεί η δυνατότητα να λύσετε όλες τις απορίες που έχετε. Οι συναντήσεις αυτές κατά τάξη θα περιλαμβάνουν και κατ’ ιδίαν συνεννοήσεις μεταξύ εκπαιδευτικού και γονέα για ζητήματα ιδιαίτερου χαρακτήρα. Σας περιμένουμε!
[Τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων θα μπορέσετε να τους συναντήσετε από το τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη και έπειτα, σύμφωνα με το πρόγραμμα συναντήσεων σε εβδομαδιαία βάση που, σύντομα, θα σας κοινοποιήσω. Προσωπικά εγώ θα βρίσκομαι στο γραφείο μου καθ’ όλη τη διάρκεια της συνάντησης της Τετάρτης για να συζητήσουμε οποιοδήποτε θέμα σας απασχολεί]
•Ανακύκλωση μπαταριών, λαμπτήρων, λαδιών, πλαστικών καπακιών
Σας υπενθυμίζουμε ότι στο σχολείο μας θα συνεχίσουμε κι εφέτος να συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντός μας με την ανακύκλωση άδειων μπαταριών (σε όλα τα συνηθισμένα μικρά μεγέθη), λαμπτήρων κάθε είδους (κλασσικών, οικονομίας, led με προσοχή κατά την μεταφορά τους ώστε να μην σπάσουν), πλαστικών καπακιών (από μπουκάλια πλαστικά νερού, αναψυκτικών κ.τ.λ.) καθώς και χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών (ελαιόλαδα και σπορέλαια από το τηγάνισμα τροφίμων, σε καλά κλεισμένα πλαστικά δοχεία). Σας παρακαλούμε συνεχίστε να στηρίζετε την προσπάθειά μας και ενθαρρύνετε τους μαθητές μας να φέρνουν σε καθημερινή βάση κατά την προσέλευσή τους και να αποθέτουν στους σχετικούς κάδους και τα δοχεία που διαθέτουμε τα συγκεκριμένα προϊόντα, βοηθώντας την προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση πόρων.
•Ενημέρωση με μηνύματα SMS
Πριν από λίγες ημέρες λάβατε, ήδη, το πρώτο μήνυμά μας SMS. Η επικοινωνία μας θα γίνεται περιστασιακά και με αυτό τον τρόπο, καθώς και με γραπτά ενημερωτικά σημειώματα και κυρίως μέσω της ιστοσελίδας μας. Σε ότι αφορά τα SMS να γνωρίζετε ότι αυτά θα είναι πάντοτε ολιγόλογα, καθώς δεν μπορούμε να στείλουμε μήνυμα μεγαλύτερο από 160 χαρακτήρες. Εάν κάποιος από εσάς δεν έλαβε το πρώτο μήνυμά μας, σας παρακαλώ ενημερώστε με και τηλεφωνικά ώστε να ελέγξω/συμπεριλάβω και το τηλέφωνό σας στη λίστα των αποδεκτών μας!
•Για τη διευθέτηση του κυκλοφοριακού προβλήματος το πρωί και το μεσημέρι
Για να αποφύγουμε τον κίνδυνο ατυχήματος εξαιτίας της κυκλοφοριακής συμφόρησης μπροστά από το σχολείο μας το πρωί και το μεσημέρι, σας υπενθυμίζω και σας παρακαλώ:
- Τόσο κατά την προσέλευσή σας όσο και κατά την αποχώρησή σας με τα αυτοκίνητά σας να ΠΡΟΣΕΡΧΕΣΤΕ ΜΟΝΟΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΡΟΜΟ «Προσοτσάνης-Κοκκινογείων» και να κινείστε ΣΤΡΙΒΟΝΤΑΣ ΔΕΞΙΑ μπροστά από την είσοδό μας με κατεύθυνση βόρεια, ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΑ, ώστε να αποφεύγουμε τα «συναπαντήματα» αυτοκινήτων από αντίθετες κατευθύνσεις,
- Να ΜΗΝ ΣΤΑΘΜΕΥΕΤΕ ΣΕ ΔΙΠΛΕΣ ΚΑΙ ΤΡΙΠΛΕΣ ΣΕΙΡΕΣ μπροστά από το σχολείο,
- Να ΜΗΝ ΕΠΙΔΙΩΚΕΤΕ ΝΑ ΣΤΑΘΜΕΥΕΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ή ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ του σχολείου μας, καθώς μπορείτε να σταθμεύετε και λίγα μέτρα πιο βόρεια από την είσοδο ή και πίσω από το συνήθως σταθμευμένο στη γωνία λεωφορείο στον κεντρικό δρόμο «Προσοτσάνης-Κοκκινογείων».
•Πρόγραμμα «Η τσάντα στο σχολείο»
Οι μαθητές μας, σύμφωνα με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, θα αφήνουν στο σχολείο μας τη σχολική τους τσάντα κάθε πρώτο και τρίτο σαββατοκύριακο του μήνα. Τα παιδιά θα αφήνουν την τσάντα τους το μεσημέρι της Παρασκευής και θα την βρίσκουν εκεί το πρωί της Δευτέρας. Η αρχή θα γίνει από το σαββατοκύριακο 21 & 22/9. Σας παρακαλούμε λάβετε κάθε σχετική μέριμνα ώστε να γνωρίζουν και τα ίδια τα παιδιά το πρόγραμμα και να μην παρουσιάζονται, ίσως, προβλήματα με άλλα αντικείμενα που μεταφέρουν στα συγκεκριμένα σαββατοκύριακα (π.χ. σκεύη τροφίμων). Υπενθυμίζουμε ότι με τη δράση αυτή επιδιώκεται οι μαθητές να μην ασχολούνται καθόλου με την προετοιμασία των μαθημάτων τους ώστε να υποστηρίζεται ο χρόνος δημιουργικής επαφής γονέων και παιδιών (και χωρίς μετάθεση των κατ’ οίκον εργασιών στις άλλες μέρες της εβδομάδας).
•Μέριμνα για την τήρηση σχολαστικών κανόνων υγιεινής – σεβασμός της υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου
Σας παρακαλούμε λάβετε, προσεχώς, κάθε σχετική μέριμνα, προληπτικά, για να αποφύγουμε την εμφάνιση ψειρών και άλλων μεταδοτικών ή μη ασθενειών: συχνό λούσιμο, έλεγχος του τριχωτού της κεφαλής, τακτικό πλύσιμο χεριών και τήρηση, γενικότερα, σχολαστικών κανόνων υγιεινής κ.ά.. Επίσης συμβουλεύστε τα παιδιά σας να κρατούν καθαρό το σχολείο μας (ιδίως τις τουαλέτες και την αυλή μας) και να σέβονται κάθε στοιχείο της υλικοτεχνικής υποδομής μας (ακόμη και κατά τις απογευματινές ώρες που παίζουν στην αυλή μας). Από την πλευρά μας προσπαθούμε, επίμονα, να πράττουμε το ίδιο σε καθημερινή βάση και θα είμαστε αρκούντως αυστηροί σε αυτά τα θέματα.
•Τήρηση του ωραρίου πρωινής προσέλευσης και μεσημεριανής αποχώρησης
ΟΙ μαθητές μας πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο καθημερινά έως, το αργότερο, στις 8:15. Η πόρτα μας θα κλείνει ακριβώς αυτή την ώρα. Θα ανοίγει για ένα λεπτό αμέσως μετά την πρωινή συγκέντρωσή μας (8:20 έως 8:25) για να εισέλθουν οι τυχόν καθυστερημένοι μαθητές μας οι οποίοι/ες θα περιμένουν μέχρι τότε στο πεζοδρόμιο με δική σας ευθύνη. Επίσης, το μεσημέρι, σας παρακαλώ να μην καθυστερείτε να παραλάβετε τα παιδιά σας από τις 13:15 έως το αργότερο στις 13:25, ώστε να μην χρειάζεται να επικοινωνούμε τηλεφωνικά ιδιαιτέρως με πολλούς γονείς και να ανησυχούν τα παιδιά. Τέλος, σας παρακαλώ να τηρείτε, οι γονείς των μαθητών/τριών που συμμετέχουν στο μεσημεριανό ολοήμερο πρόγραμμά μας, τις ώρες αποχώρησης που δηλώσατε κατά την κατάθεση της αίτησής σας: αποχώρηση ακριβώς στις 15:00 ή στις 16:00 και όχι σε άλλες ενδιάμεσες ώρες! Δεν είναι εύκολο στη διαχείρισή του από τους εκπαιδευτικούς μας το φαινόμενο 5, 10 ή και 15 παιδιά καθημερινά να έρχονται οι γονείς τους να τα παραλάβουν σε άλλες ενδιάμεσες ώρες χτυπώντας το κουδούνι μας κάθε λίγα λεπτά! Σας υπενθυμίζω, με την ευκαιρία, ότι τα παιδιά που θα συμπληρώσουν περισσότερες από 15 συνεχόμενες αδικαιολόγητες απουσίες από το ολοήμερο πρόγραμμα, θα διαγραφούν από αυτό στο τέλος του πρώτου τριμήνου.
•Προσκόμιση ΑΔΥΜ από τους μαθητές της Δ΄ τάξης
Σας παρακαλώ, γονείς των μαθητών/τριών μας της Δ΄ τάξης, φροντίστε να μας προσκομίσετε (έως στις 20/9) νέο ΑΔΥΜ (ατομικό δελτίο υγείας) για τα παιδιά σας, επισκεπτόμενοι κάποιον γιατρό αυτές τις ημέρες – όποιοι/ες δεν το έχετε πράξει ακόμη. Τα παιδιά δεν μπορούν να συμμετέχουν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και σε άλλες αθλητικές δραστηριότητες εάν δεν το προσκομίσετε.
•Από κοινού προσπάθεια για την κατανόηση της αναγκαιότητας και την αποδοχή βασικών κανόνων συμβίωσης και συνεργασίας στα πλαίσια του σχολείου
Όλοι οι άνθρωποι και όλες οι οικογένειες έχουμε ορισμένες ιδιαιτερότητες στη συμπεριφορά μας και στους κανόνες που έχουμε θεσπίσει και ακολουθούμε στην καθημερινότητά μας. Στα πλαίσια της σχολικής συμβίωσής μας, όμως, καθώς και σε οποιοδήποτε οργανωμένο πλαίσιο κοινωνικής ζωής στο οποίο συγχρωτίζονται και συνεργάζονται δεκάδες ή εκατοντάδες άνθρωποι, απαιτείται να γίνονται τροποποιήσεις σε ορισμένους από αυτούς τους κανόνες, τις έξεις, τις συνήθειες που έχει ο καθένας και η καθεμιά. Αλλιώς λειτουργούμε στο σπίτι μας αλλά αλλιώς οφείλουμε να συμπεριφερόμαστε και να ενεργούμε ως μέλη μιας ομάδας, και μάλιστα πολυπληθούς. Αυτό, άλλωστε, είναι και το νόημα της κοινωνικοποιητικής δράσης που ασκεί ένα σχολείο, π.χ. σε σχέση με την προσοχή και τη φροντίδα που διεκδικεί ένα παιδί από τους μεγαλύτερους ή σε σχέση με τον τρόπο που επικοινωνεί με τους άλλους ή με τον τρόπο που χειρίζεται αντικείμενα ή κυκλοφορεί στο χώρο ή σε σχέση με το χρόνο διαπραγμάτευσης ενός θέματος με το παιδί ώστε αυτό να πεισθεί να κάνει ή να μην κάνει κάτι ή, ακόμη, σε σχέση με τον τρόπο διαχείρισης του χρόνου γενικότερα ή και, επίσης, με τα περιθώρια συγχώρεσης της επανάληψης ενός λάθους που δίνει η κάθε πλευρά κ.τ.λ.. Όπως αντιλαμβάνεστε στο σχολείο ο εκπαιδευτικός με τους 15 ή τους 23 μαθητές δεν μπορεί, για παράδειγμα, να δίνει τα ίδια περιθώρια διαπραγμάτευσης ή επεξήγησης σε κάποιο παιδί για κάποιο συγκεκριμένο ζήτημα με εκείνα που δίνει ο γονιός που έχει ένα ή δύο παιδιά στο σπίτι του.
Σας παρακαλώ, εκ μέρους και όλων των συναδέλφων μου, συζητήστε εξαντλητικά με τα παιδιά σας αυτά τα θέματα και συμβουλεύστε τα κατάλληλα ώστε να τα βοηθήσουμε να κατανοήσουν συντομότερα τη διαφορά που υφίσταται μεταξύ της ατομικής ιδιωτικής ζωής και της δημόσιας παρουσίας και συμμετοχής μας σε ένα οργανωμένο κοινωνικό σύνολο με συγκεκριμένη αποστολή, στοχεύσεις και πρόγραμμα λειτουργίας. Θα κερδίσουμε χρόνο και κόπο ώστε να επιτύχουμε καλύτερα επίπεδα παραγωγικής συνεργασίας και αποφυγής παρεξηγήσεων μεταξύ μας.
Σας ευχαριστώ για την κατανόηση και, προκαταβολικά, για τη συνεργασία σας στην καλύτερη οργάνωση της σχολικής ζωής μας.
Ο Διευθυντής του 3ου Δημ. Σχολείου Προσοτσάνης
Χαράλαμπος Τσορτανίδης
Εμφανίσεις: 319